Migrän mitt i natten...

Somnade tidigt igårkväll. Jätteskönt för jag var verkligen trött. Hade huvudvärk när jag la mig. Hoppades på att jag skulle lyckas sova bort den, men inte. Vaknade för snart 2 timmar sen och då hade huvudvärken övergått  i migrän. Jätteskoj. Upp och leta migräntabletter. Lyckades hitta några iaf :) Tog en sån och hoppades på det bästa. Sen kom jag på att jag skulle hitta min kylmask som jag brukar ha i frysen, just för att använda vid såna här tillfällen då huvudet värker som värst. Självklart hittade jag inte den, så det fick bli en kylklamp inlindad i en handduk istället. Nöden har ingen lag :) La mig i sängen med kylklampen på huvudet. Måste sett riktigt roligt ut. :) Dröjde inte länge förrän jag började känna den välbekanta nacksmärtan och bränningarna i näsan. Det är iaf ett tecken för mig att medicinen börjat verka. Härligt! Lyckades inte somna om efter jag vaknat utan har legat och snurrat i sängen ett bra tag nu. Tillslut gav jag upp och klev upp istället. Ska lägga mig i soffan och läsa lite. Förhoppningsvis blir jag trött av det och kan sova en stund till :)

Handen har samma status som tidigare. Halva är fortfarande bortdomnad. Nåja. Hoppas medicinen börjar funka snart. Kan ta tid innan sånt här blir bra.  Börjar gå bättre att använda vänsterhanden till datormusen. Däremot är det inte lika lätt i andra avseenden. Men jag ger inte upp =) Jag ska lära mig att använda vänster hand istället för höger :) Det som dock tar lite tid är att skriva ett sånt här långt inlägg med bara vänsterhanden :)

Nu är det soffan nästa!

Kommentarer
Postat av: Satu

Uscha buscha lät inge vidare alls!

tack för uppmuntrande ord vännen!

Hoppas hoppas det ger med sig för dig idag..

*Kramar om*

2008-01-10 @ 10:29:36
URL: http://satuelisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0