Snö och storm

Vilket väder vi har idag! Riktig snöstorm. Men det var inte sånt väder imorse när jag skulle till jobbet. Gjorde en slöis idag och tog bilen till jobbet. Fy på mig! Hade tänkt promenera dit, men när jag kom ut och hade gått några meter från porten insåg jag att det kunde bli svårt att ta sig helskinnad till jobbet. Det blåste och så var det snorhalt ute. Dåligt sandat med andra ord. Så jag vände om och gick hem och hämtade bilnyckeln. Måste erkänna att det var riktigt härligt att köra bil!

När jag sen var på väg hem från jobbet så började det blåsa mer kändes det som. Plus att det började snöa oxå. Nu fullkomligt vräker snön ner. Snacka om kontrast från igår. Då var det + 5 grader ute! Det är därför det är så halt ute idag. För att det var varmt och tinade igår. Sen när det fryser på så blir det rena isbanorna ute.

Idag blir det nog en riktig innesittarkväll. Läsa bok, dricka te och bara njuta. Alla på J:s jobb ska visst jobba över ikväll. De har tydligen supermkt jobb nu eftersom avtalet med LKAB:s hem-PC går ut nu strax och då vill alla hinna få sina datorer kollade medans de har garanti kvar... Fel att lämna in dem tidigare då! Nåja. Tycker mest synd om J och hans kollegor som får jobba över.

Sitter här och funderar på om jag ska vila en stund eller om jag ska göra nåt annat. Svårt val! Imorrn är iaf sista dagen på jobbet den här veckan. Skönt. Känner mig fortfarande irriterad över det jag fick reda på igår. Det ska lösa sig. På något sätt. Men hur vet jag inte ännu...

Nu har jag bestämt mig... Jag ska nog vila i typ 30 minuter (haha... försöka går ju alltid!) sen ska jag bädda ner mig i fåtöljen eller soffan och läsa.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vilket jävla skitväder alltså. Det är typ så här i Umeå också. Jag hoppas på bättre väder när jag åker till Sthlm imorgon över helgen.

Vad mysigt att bara läsa bok och dricka te. Mmm. Hoppas du har det bra. Kram!

2008-02-13 @ 18:06:17
URL: http://detsnurrarimitthuvud.blogspot.com
Postat av: Satu

Hej gumman! Oj det lät KALLT och blåsigt... *fryser och huttrar redan nu och hackar tänder* heheeh

Du förlåt jag glömde ju svara på om det vart en bok.. ja Lotta Tells bok Bortom Ljus och Mörker ..SKITBRA! Sen finns det en del 2 också som heter Iskuggan av värmen...LÄS DOM!

Ha en fin alla hjärtans dag med din stora kärlek ,hoppas ni gör det fint för varandra idag! MYS! Vi lever bara en gång och det är nu..imorrn kan det vara slut..

Puss & Kram

2008-02-14 @ 10:52:37
URL: http://satuelisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0