Baka baka liten kaka

De senaste 2 dagarna har jag bakat lite olika kakor. Har tänkt som så att om jag gör lite varje dag så slipper jag tokstressa dagen innan J:s födelsedag. Jag menar, nu har jag ju tid på dagarna.

Så i förrgår bakade jag en hallongrotts-kaka (istället för många små så gjorde jag en stor) och satte lite glasyr på den. Igår blev det marshmallowskaka (den ser god ut iaf! om den är god får vi se nästa onsdag!) och så gjorde jag en kaka med hasselnötscremefyllning!  Idag är det muffins som står på schemat.

Jag fullkomligt älskar att baka! Tycker det är jätteskoj att prova olika recept och experimentera lite :)  Utgår oftast ifrån ett favoritrecept, sen testar jag lite olika varianter på det.

Jag har så många idéer till kakor och tårtor och sånt i huvudet. Borde kanske ta och skriva ner allt i ett block eller något så jag inte glömmer bort vad jag tänkt göra :)

Nu ska jag göra värma lite lunch och slappa lite innan jag ska börja baka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Börjar du skriva ned har du nog snart en egen kakbok. =) Har precis bakat lite kokostoppar åt systeryster som fyller år på lördag. =)

kram på dig!

2009-03-12 @ 22:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0