Läskigt öga....

Usch vilken panik jag fick i tisdags när jag såg mitt öga. Såg precis ut som det var en geleklump eller något sånt i det. Aldrig sett något sådant tidigare. Blev aningens hysterisk ett tag. Det kan jag erkänna. Grät och hade världens panik. Jag är iaf sån så jag tänker alltid att det är det värsta man kan tänka sig som hänt. Ringde i alla fall till akutmottagningen och beskrev mitt problem. De tyckte att jag skulle komma dit och få det kollat.  Så vi åkte dit. Snälla underbara J som var där med mig och satt och väntade med mig trots att han inte alls gillar sjukhus. Efter att ha väntat sisådär 50 minuter blev det äntligen min tur. Fick träffa en jättetrevlig och duktig läkare. Han kollade på mitt öga och lyste lite i det och sådär. Han berättade att första gången han sett någon som hade haft likadant som jag så hade han ingen aning om vad det var! Men tydligen så var det "bara" slemhinnan i ögat som svullnat upp. Som en allergisk reaktion på något. Skönt att få veta att det inte var något allvarligt i alla fall! Fick en antihistamintablett att ta då direkt och en som jag skulle ta dagen efter, fick ett recept på ögondroppar oxå. Tänk att jag som haft massa olika allergier i så många år, aldrig varit med om något sådanthär.  Riktigt läskigt var det i alla fall. Märks att det börjar bli varmare ute nu. Träden börjar göra sig redo för att slå ut. Bara att börja ta allergimedicin varje dag nu!

Har varit en låååång vecka. Så nu är det jätteskönt att det är helg. Har jobbat extra måndagkväll, tisdagmorgon, torsdagkväll och imorse. Det är inventering som ska vara klar till imorgon.  Nåja. Nu har jag gjort mitt och lite till till inventeringen.  Nu ska jag bara slappa i helg! Eller... Där var det väl lite osanning oxå kanske... Ska väl packa och fixa här hemma. Eventuellt visa lägenheten oxå. Spännande!

Nu ska jag strax åka och hämta hem J från jobbet. 

Ska nog ta och lägga in nåt foto på huset i husbloggen oxå! Den hittar ni här.

Välkomna in där och kika! Lämna gärna en kommentar så jag ser att ni varit där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0