Äntligen helg!

Skönt att det äntligen är helg. Omställningen från semester till att arbeta igen är väl inte helt klar än känns det som. Trötta eftermiddagar som gör att jag bara måste vila en "liten" stund. Den "lilla" vilostunden som gör att jag får massvis med energi till kvällen. Den "lilla" vilostunden som gör att jag inte somnar förrän sent på natten. Ja, och sådär är det nästan varje dag.  Jag vet att jag absolut inte borde vila på eftermiddagarna som jag gjort. Men det är ju såååå skönt :)  Nåja. Bara att ta nya tag och försöka vänja sig av vid det.

Den här veckan på jobbet har gått riktigt bra. Är extremt nöjd med min arbetsinsats. Lite tråkigt har det ju varit när vi inte haft så mkt kunder och man inte riktigt har något att göra. Men det kan väl iofs vara bra det oxå. Så det inte blir för mkt att göra och jag trillar dit på stressen igen. Det är det sista jag vill. Även fast jag har massvis med energi och orkar så får jag inte ta ut mig. Vilket jag gör ibland ändå. Även på hemmaplan. Men då får jag ju sota för det sen oxå i form av den där hemska tröttheten och orkeslösheten.  Jag vill så himla mycket, jag vill orka allt som förr. Det där med att försöka inse att det inte är så längre går bra vissa dagar, och dåligt andra dagar. 

Så nu ska jag ta boken jag håller på att läsa just nu och lägga mig i solstolen på balkongen och läsa. Det gäller att prioritera. Sen måste man ju passa på nu oxå när det för en gångs skull är sol ute!  :) Allt det andra som jag vill göra, det får vänta. Allting behöver inte ske exakt samtidigt och på direkten. En sak i taget.

Första saken nu : Ut på balkongen och slappa/läsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0