Bättre sent än aldrig...

Kanske dax att uppdatera lite nu...

Kom hem i lördags efter att ha varit i Luleå sen i tisdagskväll. J skulle på kurs och jag hängde på för att träffa mamma och vänner.  Har varit några hektiska dagar därnere. Kändes som jag knappt hade en lugn stund! Fullt ös mest hela tiden. Men det var verkligen skoj att få träffa mamma, Späääänki (hihi) och kusin Tess.

Lyckades även med bedriften att bli utelåst! Jajjemänsan! Inte alls klantigt... Nääääääädå. ;) J låste dörren till mamma den dagen medans jag var och startade bilen och sådär. Glömde helt att jag skulle ta nyckeln från honom. Hade hunnit gå en bit då jag får ett sms där det står "nyckeln". Då först kom jag på att jag inte hade nyckeln hem till mamma. Nåja. Var bara att vända om och gå mot Scandic igen. När jag kommer dit och provar ringa till J så var hans telefon avslagen. Såklart. Han satt ju på kurs!  Efter många om och men så löste det sig tillslut! Behövdes bara ett samtal till Eniro, en ringning till fel avdelning där jag fick veta vilken avdelning min mamma jobbade på, en buss som gick dit jag skulle och nåt samtal till mamma när jag inte hittade hennes förskola. :)  När jag körde hennes bil hem var jag riktigt glad över att jag har körkort! Så mycket lättare än om jag skulle behövt börja ta bussen först till stan och sen byta och greja.

När jag gick där och letade efter mammas förskola så passerade jag en annan. Där var det massa barn ute och lekte då en liten kille kanske 3 år eller nåt frågar mig vad jag heter. Så jag svarade. Sen när jag gått förbi så hör jag hur denne pojke skrattar och säger "vilket tantigt namn". Tack för den liksom! :)

En annan lite rolig sak var att i fredagskväll så var vi och hämtade mat (inte det som var den roliga saken!) och under tiden jag var in och hämtade maten så satt J i bilen och ringde upp en av hans kurskamrater som ringt. När jag kommer till bilen igen säger J att vi kanske kan gå förbi och hälsa på när vi ätit och sådär. Den här killen bodde tydligen rätt nära där mamma bor. Jaja, tänker jag. Vi går väl då. Kände mig rätt seg just då. Tillslut hittar vi hem till den här kurskamraten och går in i hans hus. Gissa om jag fick en chock typ när jag ser vem hans tjej är! Jo, en gammal arbetskamrat till mig. Så det var ju riktigt skoj :) Vi hade en jättetrevlig kväll där å så.

Hände säkert massa annat där i Luleå oxå, men jag tror inte jag orkar skriva om allt, kommer nog inte ihåh allt heller! Men det var en rolig resa iaf!

Så nu vet ni vad jag haft för mig när jag inte uppdaterat på länge!

Kommentarer
Postat av: Cim

Längesen jag var här...
Ha en underbar kväll...
Kramisar
Ps. [email protected]
Adda mig om du vill o har tid...
KRAAAAAAAM

2008-04-16 @ 20:50:05
URL: http://www.nygiftafrun.blogg.se
Postat av: Therese

Åhh det låter som om du har haft det underbart, trots att du har ett tantigt namn och att du blir utlåst, haha!
Här hemma börjar det bli riktig vår ute, helt underbart!
Kram

2008-04-17 @ 10:51:58
URL: http://tostberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0